Als je wilt beginnen met het bouwen van een online winkel, ben je waarschijnlijk op zoek naar de beste websitebouwer. En dan komen al snel Shopify en WordPress in beeld. Beide platforms zijn uitstekende opties voor online verkoop. Beide hebben hun voor- en nadelen en als beginner kan het moeilijk zijn om het verschil tussen beide te zien. In deze blog post bespreken we de verschillen tussen Shopify en WordPress.

Shopify is ontworpen voor online retailers die alles willen in één pakket. Met Shopify krijg je alle functies die je nodig hebt om je online winkel op te bouwen en te laten groeien, zonder dat je allerlei add-ons hoeft te installeren. Het biedt verbluffende sjablonen en ontwerptools, marketingtools, mobiele responsiviteit en nog veel meer. Shopify biedt ook betalingsgateway-opties en integratie met verzendorganisaties. Het voordeel van Shopify is dat je niet veel technische kennis nodig hebt om een e-commerce winkel te kunnen starten.

WordPress, daar en tegen, is een content management systeem (CMS) dat oorspronkelijk is ontworpen voor bloggers. De software zelf is gratis, maar wanneer je gebruik wilt maken van de functies van WordPress om een online winkel te bouwen, dan moet je met verschillende add-ons en plug-ins werken. Dit kost meer tijd en technische kennis dan Shopify. Maar het grootste voordeel van WordPress is zijn flexibiliteit. Het kan worden aangepast voor elke branche of elk bedrijfsformat die je nodig hebt. WordPress biedt ook duizenden gratis sjablonen en plug-ins, wat het een grote keuze geeft als het gaat om de design en functionaliteit van je website.

Shopify heeft zichzelf al bewezen op het gebied van conversiepercentageoptimalisatie. Dit is de studie of praktijk om duidelijke wijzigingen in design, tekst, of indeling van een website door te voeren om het percentage verkopen dat genereert zoveel mogelijk te verhogen. Dit gebeurt bijvoorbeeld door de verbetering van calls-to-action en het stroomlijnen van het verkoopproces. Shopify biedt ook een brede selectie van apps om dit optimalisatieproces op gang te helpen. Het is een groot pluspunt dat Shopify-pro gebruikers bijvoorbeeld het gemakkelijk vinden om snel wijzigingen in de checkout en winkelwagen te doen.

Misschien wel het grootste nadeel van Shopify is dat het een maandelijkse vergoeding vraagt, terwijl het basis WordPress-platform gratis is. WordPress- gebruikers hebben echter nog steeds te maken met andere kosten zoals het premium ontwerp van hun website – wat meestal alleen app-onderdelen of sjablonen genereert. Zelfs met de kosten van add-ons en plug-ins te overwegen, is WordPress in het algemeen goedkoper dan Shopify.

In conclusie is Shopify uitstekend voor diegene die weinig tijd, kennis of middelen hebben om een nieuwe, gebruiksvriendelijke site op te bouwen met alle functies die nodig zijn voor een online winkel. Het is een all-in-one platform dat de zorgen over betalingsmogelijkheden, vervoer verzorgen en conversieprocentenverbetering elimineert. WordPress is perfect voor users die willen dat hun website uniek is en snel kan worden verwisseld en gewijzigd door middel van plug-ins. Het is flexibel en heeft overeenkomsten met vele sjablonen en design/development opties. Toch moet men wel enige tijd en moeite steken in het opbouwen van een WordPress-site, zodat het alle functies biedt die nodig zijn voor de online winkel.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *